En dag på kontoret 1. - Stormöte

Onsdagen den 31 mars kom jag till kontoret klockan 4, iklädd i en T-shirt som skall utstråla mina åsikter samt ganska enkla kläder.

Det var stormöte med Ungdomsfullmäktige idag och idag ska vi snacka bl.a. om vårkampanjen "luften är fri" samt om andra punkter som gratis folder om Sex och Samlevnad med en orange gratis kondom xD och om trycket av broschyren (Tidningen) Uffe på G

Det handlade mycket om Cash på detta mötet. En borgerlig vän vid namn Gustaf Göthberg och några till, satte sig emot vårkampanjens finansering då det kostade 95K Jag var lite emot det själv men valde att vara neutral då det var min motion vårkampanjen är baserad på samt så handlade det trotts allt om att unga konstnärer och esteter skall kunna få utrymme och uttrycka sig i det tomma luften i vår under bara stad.

GÖTEBORG!! :D

Om man snackar kultur går det inte o vara utan göteborg! Göteborg är även känd som Hårdrockens huvud stad och det finns MÅNGA bra band och musiker som har sina rötter här och det är här Melodeath kungarna finns: DARK TRANQUILLITY, AT THE GATES och IN FLAMES. Har kan man hitta en STOR blandning av ungdoms kultur och Stereotyper! Det finns esteter än idag som vill komma fram uttrycka och visa upp sig och få uppmärksamthet och Det förtjänar dem!
Kampanjen heter "Luften är fri" av denna själ,
För att visa att luften är fri, för att esteter ska visa upp sig oavsett om det är Graffiti, Gatu musik elr ngn annan typ av kultur!

Förslaget bifalldes och Gustaf Göthberg såg inte särskilt glad ut xD, iaf, Nu får vi hoppas att det kommer bli lyckad!
Det här kostar oss 95 000 kr!

I slutet av mötet skickade vi två motioner av Albin Touma ang. en fin skola och One 2 one till skol utskottet, Jag och bl.a. Dennis som sitter i utskottet tänkte: "Fan... Inte det skitjobbet igen D:". Albin har tagit upp båda punkterna förut på skolutskott-möterna flera gånger. Viserligen blir aldirg ngt av det men han kämpar på som bara den :O

En man som är värd o respektera (Y)


Om ni vill kan jag be honom berätta lite om One 2 One på bloggen.

Auf Wiedersehen :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback