Skolstart!!

Oyeah!!

Precis som rubriken lyder så har skolan börjat för mig :D
Nu är det Gymnasiet som gäller och jag kan bara säga ganska fort att jag denna skolstart var nog den bästa jag någonsin haft :D
Kan börja med att säga att nu går jag på Estetiskaprogrammet musik/Natur på Hvitfeldtska Gymnasiet

Vi startade med ett upprop i södra aulan på skolan på måndag och sedan så drog vi alla ettor och tvåor ut på läger och kom hem idag (onsdag).

Dag Ett, Upprop:

Jag skyndade mig till skolan, Mamma ville att jag skulle fixa massa grejer så jag kom 10 minuter försenat till mitt upprop, Pinsamt... Fick långsamt slå mig ner vid en plats i rummet. Tur nog så har inte uppropet varit ännu, utan man har varit upptagen med att presentera personalen. Fick även reda på då av en klasskamrat som Heter Katrin att vi skulle på Lägret som ettorna och tvåorna åker på för att lära känna varandra bättre.

Hade inte blivit så väl informerad om det här och så hade jag inte packat D:
Efter att vi ropades upp i våra klasser så pratade jag med Peter Larsson, Min rektor om det här och vi löste det hela med att jag fick åka med tvåorna. Jag drog hem, Packade och kom sedan raskt tillbaka till skolan då tvåorna skulle åka. På skolgården träffade jag gamle vän Zacke och fick lära känna några nya tvåor.

Efter samlingen så var vi på bussen och efter en timmas resa var vi framme vid Bockarbäck där lägret skulle ta plats. Stället var riktigt nice



Så här såg det ut. Mysigt huh? :P

btw, Tjejen som sitter och ritar därborta ensam är min klasskamrat o heter Siri :)
Här kommer bilder på andra klass kamrater



Killen med mörkthår är ingen klasskamrat men han är en trevlig vän :D

Under dagen höll vi på med aktiviteter som Stöveldans och Rollspel, På kvällen så höll tvåorna uppträdanden som sketcher och Musik uppspelning



Det var ganska mycket jazz Musik som spelades annat musik var även små Jam sektioner och Blues bland annat men några Pudelrocakren kom sedan och spelade Eye of the Tiger :D



Det var ganska nice med lite oldschool hårdrock musik :D
Dessutom så ser man inte Pudelrockaren så oftast idag.

Efter lite nattvard med Korv så var Första dagen slut

Dag 2:

Dag två började med att man fick vakna upp, äta frukost och sedan så var det igång med aktiviteter igen. Alla klasser blev fördelade i olika hus och vi fick massa information och Schemat.


Som ni ser så är den inte riktigt helt ännu. Massa stora håltimmar och många kurser saknas >.<
har en dålig känsla av att jag kommer vara väldigt upptagen under veckorna.
Men det är värt det besväret, Jag går nog på den jobbigaste programmet på Hvitfeldtska, Det är mitt val och därför tänker jag gå det ända tills botten! *Själv bestämd*

Mot kvällen skulle det vara vi som fick underhålla tvåorna och det gick ganska bra
Hade egentligen tänkt spela Holiday av Greenday men det gick åt helvete när jag och två andra skulle repa så vi bangade. Efter det tänkte jag dra lite fiol men det fanns ingen fiol till hands och ingen vill låna så jag fick dra gitarr och det failade totalt, Gitarren varostämd och jag var osäker D:

Rästen av föreställningen var ganska jävligt bra, Det var en kille som heter Pontus som spelade Ukelele. Det var väldigt komiskt men ska jag erkänna så var han otroligt bra på den lilla guran.
När föreställningen var över så var det korv och ships, Når klockan slog kvart över 10 drog tvåorna igång en RAVE som var totalt awesum. Efter Raven var alla ganska trötta och genom svettiga. Dem som orkade tog även en natt dopp.

Dag 3:

Nu Var lägret slut och man skulle åka hem. När vi var framme vid skolgården så bytte vi lite mobilnummer med varandra och det kommer tyvärr inte fler bilder D:

Aja, Så slutade mina tre första dagar På hvitfeldtska gymnasiet.
KOrt sammanfattat är detta den Bästa skolstarten någonsin för mig. Hoppas terminen blir lika roligt :D

Hasta La Vista Allihopa

Vi ses :D

Kommentarer
Postat av: Addikoko

Du skulle se mitt schema...vill också gå på gymnasiet>_<

2010-08-27 @ 14:38:17
URL: http://addikoko.blogspot.com
Postat av: Skywalker: ätstörningen & livet

Det kan knappast vara rave. Tror inte någon skulle tillåta att dem knarkade. :)

2010-08-28 @ 00:33:11
URL: http://fuckyeahskinnybitch.blogg.se/
Postat av: Tobias

Ser man på... Där är ju jag. :-)

2010-08-30 @ 00:16:25
URL: http://www.bachbloggen.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback