Lucia rep och spex!

Snart är terminen slut, Ojoj vad snabbt det gott ändå!

snart äre Lucia! Idag (Fredag) så ska hela estet ettan repa Jul sångerna och Lucia sångerna tillsammans med resten av estet linjen. Oturligt nog så skulle även Symfoni orkestern repa in en låt av Dvorak där vi kompar en bassist i trean, trist men så är det. Bara det repet tog 2 timmar och efter det skulle vi kompa halleluljah kören. När jag säger Halleluljah så menar jag inte den låten som var med i Shrek, utan Händels Halleluljah som alla har hört någon gång.

Iaf. När jag såg noterna först så insåg jag att stämman inte alls var lika lätt som jag trodde...

Något som även bör tilläggas är att jag aldrig spelat fiol så länge i sträck.

 

Men hursomhelst, det gick väldigt bra iaf och Kören lät magnifik! Efter det repet var det lunch pause. Därefter var det rep på låtarna som vi ska sjunga på Julavslutningen bland annat. Sedam efter en liten Pause var det Lucia rep. det var lite bökigt från början men repet gick skit bra och det hela tog slut klockan två

 

Nu på måndag är det Lucia och vi ska alla vara med och uppträda då. Sista repet innan dess är på morgonen kvart över 7 på Måndag.... Sjukt bra! Kommer bli kul att höra hur alla låter med bräklig morgon röst xD

 

Aja, Hasta La Vista nu allihopa!

btw så slog det mig att en av mina musikläraren är en känd svensk kompositör, musiker och sångare! vilket ger mig idéer på vad man kan köra med Symfoni orkestern ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback