Lucia!

I måndags var det 13:e December och då var det Lucia :D
Just idag skulle det vara Lucia tåg lite här och där i sverige och även på Hvitfeldtska gymnasiet!
Vi körde även Lucia Spex idag. Det skulle vara tre föreställningar på förmiddan och 1 på kvällen. De tre första är för eleverna på skolan.

Den på kvällen var för övrigt folk, som föräldrar t.ex.
Hursomhelst så hade jag ingen bra känsla av att det kommer gå bra då jag upptäckte att jag inte hade Lucia Linne.
Det slutade med att jag fick använda mig av en lab-rock som ersättning:

När man tänker till så beskriver degt mig ganska bra: Jag är en Musik Naturare! :D

Hursomhelst, Turen var på min sida när det visade sig att Norra Aulan skulle vara släkt!
Vilket gjorde att det var lättare att dölja rocken, med 2 tumreglar: 1. Stoppa inte handen i den enda fickan som finns kvar, 2. Håll handen händerna i kors vid midjan.
Det alra bästa var att det Funka! Ingen lade märke till att jag hade på mig labbrock!!

Föreställningen gick bra, Spexet var riktigt roligt, synd bara att man inte kunde vara med då man går i ettan :(
Men Men! Man var med i Lucia tåget som var ettor only :D

Nu är det bara en vecka kvar av skolan. Sedan är det Jul lov och då blire hem till Pappa...

Solong! ses i nästa inlägg!

btw. Att sjunga sankta lucia i kör är roligare än vad man kan föreställa sig :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback