Bilder från QingHua Compus

I den här inlägget kommer det upp några bilder från QingHua Skolgården.

Fick reda på att en Universitets skolgård kallas Compus... Hmmm...
Bilderna är tagna dagen EFTER vår cykel tur med Staffan.

Nu är det jag och David som cyklat runt i skolgården. Det är fint väder och jag fick några schyssta kort :)

En lång grön träd korridor

En lång trädkorridor. Ganska schysst bild enligt mig xD



Tyckte att stället liknade Harvard lite grann. Men jag är fortfarande i Qinghua, Några meter bakom byggnaden ligger...

Qinghua bibliotek

QingHua bibliotek :D
David på cykeln framför :)

En stor sak jag inte vet namnet på

En sub-bild till biblioteket. Nästa bild gjorde jag stor för att man ska se den där stora "Skålen" (Ding som det kallas på Kinesiska) Man använder det i templar för att man ska placera rökelsen där tror jag :O

David!

Här får ni bild på David i Compusen :D



Tog en bild på den kinesiska flaggan som fanns på gården av en byggnad som kallas

Suicide corner

Centrala Tornet. I ett hörn av tornet så brukar missnöjda studenter göra självmord, Man brukar skoja om att om man hoppar från höger sidan är det för studier altså att det går uselt i skolan och att om man hoppar på vänster sidan så är det för känslor altså typ att flick/Pojkvännen gör slut eller ngt, (Palla att dra självmord för sånt)

Haha

Auf Wiedersehen och snart kommer det fler bilder! :D

Kommentarer
Postat av: malin

för det första så heter det väl 'Campus' och inte compus? ^^''''''

för det andra så heter det Allé. inte trädkorridor.

för det tredje - det där ser inte ut som david, det ser ut som du?

före fjärde - meeeer bilder pls! :D

2010-06-29 @ 21:38:37
Postat av: @Malin

Det är David på bilden.



Han har växt ellerhur? :P



Och plz... SPARE ME THE SWEDISH LESSON >.<

2010-06-30 @ 05:51:41
Postat av: Anonym

Long trong gong x)

2010-07-02 @ 15:09:06
URL: http://blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback