En döende glöd.

Spenderade eftermiddagen tillsammans med Aida i stan.
Först gick vi till studentbokhandeln där jag köpte några böcker. Gjorde av med c.a. 700 spänn på det, lol...
Som tur är lovade morsan att betala upp det så jag är inte alls orolig för min välfärd xD

Hursom hälst, Dem pengarna gick åt till Tyska grejer och en mattebok. INgen kommentar på vinsten.
Efter det så strossade vi till en Café och tog en fika, Jag köpte bara Cola och åppelpaj men hon köpte kladdkaka, smörgås och te. Waa... snacka om att äta mycket :O Fick lite av kladkakan dock... lol...
Nästa stop var Andreassons musikaffär men innan dess så haltade vi till i Bokia. Genast visade hon sin Twilight nörd sida när hennes ögon fångades av Stephanie mayers böcker xD
Letade själv lite efter böcker som möjligen kunde intressera mig. Passade även på att introducera Vampyr krönikans första bok Interview with a Vampire (En vampyrs bekännelse) för henne :P
Nu har hon lovat att läsa den till hösten x)

Efter en lite promenad i regnet var vi framme vid Andreassons och testade lite av varje instrument: Synth, Gitarr, Bas och trummor. Var ingen höjdare på syntharna direkt och trummorna var sådär xD Men det var fina instrument och dem hade en 7-strängad grej därborta också. Nice! Synd bara jag inte kan köpa nu :(
Behöver inte 7strängar dock, Ska köpa en vanlig Ibanez gitarr i Kina sen.

Sedan stoppade vi även vid myrorna där hon tittade på kläder o.s.v.
Har inget emot second hand om det är snyggt, men köpte inget iaf. NO CASH! och så hittade jag inget som intresserar mig. Efter Myrorna följde Aida med mig till Xplosion på andralånggatan (Yupp, Gatan med typ en Sexshop och massa konstiga affärer). Där hittade jag Band T-shirts som fångade mina blickar, banden var Mayhem, KoRn, Slipknot, Deicide o.s.v.
Hittade även ett par nithandskar men som sagt, NO CASH T__T
Hoppas iaf jag kan köpa några grejer till hösten.

Efter det var klockan ganska mycket och jag fick åka hem, Aida slog följe med mig från järntorget till Olivedals där vi tog 6an, hon gick av först vid Järntorget (Jag vet... onödigt xD) och jag åkte vidare till brunnsparken.

Dagen har varit väldig rolig. Träffade massa folk på vägen också, Typ Gustav Lindwall och några som gick på Buråsskolan :D
Något jag märkt nu är att det inte känns så jobbigt längre att tänka på henne, Kanske för att tidsvattnet har spolat bort dem känslorna? Eller så kanske har Aida gett mig en hjälpande hand. Whatever it is, Det känns mycket bättre nu när man inte plågas så mycket av mina egna känslor. Haha... Och förässten, till er som läser denna inlägg, Aida är inte min Flickvän, Vi är dock ganska nära vänner, typ. Aida sa iaf att det som lyste upp veckan för henne var att vara med mig, Hon sa även att man kan älska någon utan att vara kär i denne. Så sant så sant.
Ganska knepigt så som hon tänker egentligen. jag känner dock inte så starka känslor för henne, Jag är inte kär i henne. Däremot ser jag henne som en nära vän... Hehe... Aja... Slut med pratet innan inlägget blir för långt xD

Auf Wiedersehen!

Kommentarer
Postat av: malin

aw ^__^

2010-06-14 @ 00:25:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback