Mer bilder från QingHua

Nu kommer det några bilder som jag tog för nån dag sen i en egen cykel tur.

den här gången cyklade jag inte vilse så som jag gjorde när det var David och jag som cyklade omkring xD
Nog med skitsnack nu. Här kommer bilderna :)

Chinese Yoggi :D

I dem här burkarna så har man kinesiskt filmjölk typ. det smakar filmjölk men vet inte om det är filmjölk elr yoghurt. Ngt surt mjölprodukt iaf, Väldigt gott :)

Kinesisk Triumfbåge

En Triumfbåge med LIIIIITE mindre triumf än den i Paris xD

Stenlejon och Cykel

Här får ni se min cykel och en kinesisk stenlejon :D

Sjö

En liten damm i själva Campusen. Ganska tätvuxen... Det är även en liten Pavillion på andra sidan :O

Konfucious Konfucious i tecken

En staty på Konfucious, Kong Tzu som han kallas på kinesiska. Konfucianismen för övrigt är den filosofin som styr den kinesiska samhället. Jag vet... Det finns en CCP över som styr lagar och reformer men hur människorna är mot varandra i kina påverkas mest av konfucianismen.



En bild på Pavillionen (Det kallas väl så) på nära håll. det låg en kille och sov på bänken så jag tog bara kort på taket :P

Landskap

Här får ni en sista bild på landskapet. Nice ställe eller hur? :)

Funderar på att köra typ 3 år här innan jag börjar arbetslivet.
Vore fett nice!

Auf Wiedersehen :D

I nästa inlägg blir det Yuanmingyuan Nationalpark!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback