Skolavslutning



Efter att ha klätt upp mig i Kavaj och fin kläder så tog jag fiolen i handen och gickut från min lägenhet, påväg till den sista skolavslutningen som grundskole elev.

Ungefär vid tio tiden var jag framme vid Johannebergskyrkan. Eftersom jag skulle uppträda och bära fanan kunde jag inte slöa. Gick in i kyrkan och packade upp fiolen snabbt och spelade igenom den låten jag skulle spela. Fick även samtidigt öva på fanbärning och hur man skiftade. Jag skulle även vara Fan-bärare på skolavslutningen, ÅHH! Känns som om jag håller många bollar i luften även på skolavslutningen.

När orgeln spelade vid halvelva tiden efter att alla gäster har kommit in i kyrkan så gick vi fanbäraren in. Två tjejer, Kajsa och Louise gick in med fanorna längst fram i ledet.
Eftersom jag är van vid sådana tillfällen kändes det inte särskilt pirrigt men jag kunde inte slapna av för det, fick tänka på att byta ut vid rätt tillfälle så att jag kan spela också.

Traditionellt brukar det vara Rektorn som är konfrensiär på skolavslutningen men denna gången var det Jacob och Wilhelm från 9B klassen som ledde avslutningen. Hehe... dem är bäst xD

Hurosm hällst. Avslutningen gick galant och jag både spelade och sjöng. Jag spelade fiol i en låt som heter You raise me up med en tjej som heter Diana på sång. Sedan så sjöng jag på Oasis-Wonderwall med avslutningskören.

Det var jävligt kul :D Specielt o höra alla tal av både rektorer och fritidsledaren samt se alla stipendier och priser delas ut. Ett stort grattis till Max från min klass som fick ett stipendium!

När skolavslutningen var slut så gick vi alla en lång promenad tillbaka till skolan för att få våra betyg.
Efter att vi kommit fram så fick vi vänta på att lärarna öppna åt oss så tjejerna i klassen passade på o ta några kort:

Angela, Maria, Patricia och Olivia



När lärarna öppnade åt oss gick så gick vi alla in i klassrummet. Där tog vi emot våra slutbetyg från grundskolan.
Vi nian fick även varsin ros när dem tog emot betygen.
Haha, Vilken känsla ändå. Nu är det sista gången vi kommer få stå här och ta emot våra grundskole betyg. Befriande men samtidigt väldig... inte direkt sorgligt men lite påminnande känsla. Dessa läraren kommer man inte längre få träffa på samma sätt som man gjorde förr. Hehe...

Hursom hälst, Fick gå hem snabbt och byta om till vanliga kläder för att sedan dra till Linné platsen där jag spenderade en timme i slottskogen med Aida. (Nej, Hon är varken hon elr min flickvän).

ska avsluta med att visa mina slutbetyg:



Auf Wiedersehen :D

Kommentarer
Postat av: Addikoko

Glad sommar! Jag måste lida i en vecka till...nej, två år!8O

2010-06-10 @ 21:58:42
URL: http://addikoko.blogspot.com
Postat av: xiu

ohh , jag har bara ett mvg ._.

2010-06-12 @ 13:39:43
URL: http://xiu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback