The last time in Bamba

Efter att ha bytt om hemma så drog jag till skolan för avslutnings lunchen i skolans bamba

Det är en tradition på vår skola att niorna ska sitta tillsammans och äta en 3-rätters överklass lunch.
Kom typ 2 minuter försenad :P

Fick smyga in i bamba och med rektorns hjälp hittade jag min klass ganska så snabbt.
De satt i matsalens ena hörn xD

Förrätten bestod typ av en macka med ngn räkor, någon röra och ett sallads blad :D
Under tiden vi åt serverades vi på Cider av våra läraren.

Huvudrätten var marinerad kyckling med potatis grattäng.Man fick även sallad till det. Ska jag vara ärlig så var det väldigt gott :O
Förvånad, hehe... För en gångs skull gör bamban bra mat.
Under tiden vi åt snackade vi om typ minnen o.s.v. Det visade sig att det har gått homosexuella rykten om mig och 2 andra på när vi gick i 4an O.o

När huvudrätten var klar var det dags för efterrätten som bestod av en hallon gräddtårta. Mums :P


Efter att middagen var slut så gick folken ut från bamba.
Det känns ganska konstigt fortfarande. Samma pirrande känsla jag beskrev i förra inlägget.
Känns som om jag kommer sakna klassen, Det är ju trotts allt personer jag gått med i 6 år. Det har funnits bra och dåliga tider med dessa människor och nu går vi alla skilda vägar.

Kommer sakna lärarna, Specielt Ann, Ingela, Carina, Rebecka och Cissi. Det är läraren som har påverkat oss mäst. Lärt oss allt och lite mer.
Konfucius sade "En dag lärare, Din egen fader". Kan förstå lite granna vad denne gamle filosofen menade nu iaf.
Hehe... Förhoppnings vis blir det ngn reunion i framtiden, Kanske snart, kanske aldrig. Hursom hällst så har vi alla våra vägar att gå, våra egna mål och våra egna framtid.

Auf Wiedersehen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback