Gen modifiering, INTE gen manipulering

Idag hade vi Biologi prov om Gener, DNA och Arvsanlag.
Det gick hyfsat bra för mig och det var inte häller världens svåraste prov. Kom på i efterhan att jag hade glömt några små detaljer i svaren >.<
Aja. Det får bli som det blir. Får snacka lite mer med Ingela och få se om jag kan höja mig till MVG.

Bamba maten idag bestod av typ soppa av tomater O.o
mmm.... *Ironi*

tur att det fanns ät bara grönsaker!
Ingela kom och satt med oss ett tag sedan och vi snackade lite gymnasie. Hon nämnde att förr i tiden behövde man lära sig fysiska formler redan i grund skolan och att man ha tagit bort det för att man ansåg att alla behövde inte kunna det... VAAAAAAAAAFAAAAAAAAAAN SVERIGE!!! >.<
FYSIK IS THE WAY OF LIFE!!!

Första lektionen på eftermiddagen var tyska. Under hela lektionen satt jag bara där och ville där ifrån, Fick en jävla heartache och var as sur. JÄVLAR MALCOM OCH TARO!! VARFÖR MÅSTE DEM LÄGGA SIG I ALLT!! MÅSTE DEM VARA SÅ JÄVLA JOBBIGA!!!!!!!!!!!!!!! VILL BARA SLÅ SÖNDER DEM! DÖDA DEM! GRÄVA NER DEM!

Aja... Det blev lite bättre under NO-lektionen. Vi ska nu börja med KEMI och vi ska läsa om METAN-serien :D
Det var as kul, Ingela tog fram lite bygg material så vi kunde bygga olika Kol-baserade Molekyler.

Några molekyler

Det här är vad jag byggde, Det ska föreställa molekylerna av METAN GAS, METANOL, ETANOL och ETAN.
Skulle bygga glukos också men han inte, för att hela modellen föll sönder p.g.a. dåliga stavar D:
Aja. Gener och DNA var iaf det mäst intressanta inom Biologi än så länge. Det var väldig intressant o läsa om arvs anlag, ärftliga egenskaper som hårfärg och sånt samt om kromosomer och kromosom avvikelser som Downs syndrom.
Börjar gilla Biologi lite mer nu :)

Hoppas det blir bättre i framtiden. AJa

AUFWIEDERSEHEN!!! :D

Kommentarer
Postat av: malin

Vi håller på med gener och DNA just nu :D och vi ska också ha kemi sen haha.



Men kul för dig att du gillar fysik :c Hade nog gjort det om jag förstått nånting. Är rätt bra på abstrakta grejer, men fysik är för matematiskt för mig..

2010-03-26 @ 14:42:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback