Hobbex äger

Efter en hel förmiddag av fiol lektion satt jag hemma igen framför skärmen (jag har inget liv...). Men vad ska man göra? Brorsan är med hans tjej och jag orkar inte sätta mig och spela Project Zero

Gitarren fanns nära till hans och jag bestämde mig för att spela lite när man har facebookat och läst lite på Paradoxforum.

Efter att ha spelat en halv låt tappade jag plektrumet och jag kan inte se den någonstans D:
ARRRRGH!
Det jag fruktar alra mäst är att den hamnat i papperskorgen. Kanske det kanske...

Bästemede mig för att dra till stan för att köpa en ny.
Åkte först till musikbörsen som visade sig var stängd när jag kom fram D: Jahopp... Vart skulle man ta vägen nu?
Då drog jag till Nordstan--->femman---->Hobbex.

Som tur var så var Hobbex öppet och dem sålde plektrum :D
Det är nog inte det bästa plektrumen men det duger. Testade också lite på deras stål strängade. Upptäckte samtidigt att alla elgitarrer dem har saknade en E sträng O.o Snacka om hårda gäster dem har där på hobbex.

När plektrumet var betalt skulle jag nu dra hemmåt. Tog vägen förbi Tunneln och la märke till att Emosarna har reoccuperat "emo trappan" xD

När jag kom till mitten så sprang en vakt förbi och knuffade till mig. Ngt måste ha hänt, Han hade jävligt bråttom. Efter ett tag orkade jag inte bry mig längre. Utan koncentrerade endast på några Fantasy figurer som stod mitt framför mig och delade ut flyers. Det kanske var ngn form av Flashmob? Who knows.

När jag kom hem var brorsan fortfarande inte hemma :( Gosh... Det är tråkigt utan honom här hemma.

Hobbex är nog inte världens bästa affär när det kommer till musik men den är räddaren i nöden när musik affärerna inte har öppet. Dem säljer massa andra hobby grejer där också och konstiga böcker, Ehum... Kamasutra xD

Oyeah

AUFWIEDERSEHEN!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback