Men vafan.... DOOOOOORIS >.<

Det var tänkt att vi i bandet skulle repa idag men så hade vår bassist lyckast försova sig igen >.<
Gosh...

Jaja.... Det har ändå inte blivit något. Nästa vecka kan blir det iaf inget rep så jag ska försöka nåla in ett rep tillfälle veckan efter.
Ska nog klottra på sångtext och se till och bli bättre på mudvayne medan. Lolz...

Nu när jag ändå håller på kan jag berätta lite om bandet :)

Det börjar lite med att jag hade tänkt ett bra tag på att forma ett eget band med mig på Gitarr som ska lira något i stil med typ Melodeath, Alternativ Rock, Prog. Metal elr något liknanade. Och så har jag tänkte jag att det vore kul att lira med bassisten som spelar i bandet nu. Han och jag har varit polaren ett tag nu och jag vet att han är en duktig musiker och bassist.

Ett tag innan jag började på allvar ville jag starta ett band som spelar något mellan Evanescence och Dark Tranquillity, Typ Evanescence fast hårdare och med riktiga deathgrowls i. Då tänkte jag inte på att spela med honom i första hand då han lirar redan i den lokal Deathmetal bandet WASTE OF DENIAL (som är ett av mina favoriter bland dem lokala). Funderade bland annat på att lira med Huys (sångaren från Junction skies) lillebror.
Den idéen skrotade jag direkt när Huy berättade att hans bror inte ville lira i band.

Efter ett tag så upptäckte jag att jag ville lira hårdare än bara evanescence, inte bara sång mässigt, utan även instrumentalt. Vidare funderande så tänkte jag på några band som jag gillade då. det som kom upp var Mudvayne, Slipknot, KoRn, Linkin park och trustCOMPANY. Då uppenbarades det för mig att jag ville spela stadiet hårdare än vanligt Alternativ rock, Jag ville spela Nu Metal!

Nu Metal är en genre som föddes i mitten av 90-talet (man brukar citera KoRn som skaparna) och blev super populär mot slutet av 1900-talet. Vid början av 2000 talet blev började det spelas mindre på radio och bandens skivor såldes sämre. mot mitten av 2000 så hade Nu Metallen på något sätt "dött ut" då banden som spelade den musiken hade ändrat på sin sound och spelade mer riktig Heavy Metal, Hårdrock elr Alternativ Metal. KoRn är nog bland dem få banden som fortfarande spelar sådant musik och de flesta andra banden har antingen bara en liten skugga av Nu metal sound i deras musik elr så har dem spolat bort det helt.

Hursom hällst... Nog om värdelös geek-level musik historia xD
Jag frågade då bassisten om han ville spela och han svarade ja! Han är nämligen på att spela det mästa, bara det är bra musik :D

Sedan så funderade jag på sången. Jag ät inte så himla duktig på att spela och sjunga samtidigt. Jag ville häller inte vara lead sång. Efter ett tag bestämde jag mig för att ha en Sångerska då tjejer har oftast lättare att ta höga toner och sjunga melodiskt. Men Skricken och deathgrowlen vill jag ta iaf :P
Jag vände mig till 2 av de som jag skulle tänka mig göra musik med. Båda svarade nej :/, den ene sa att hon inte ville spela sådant musik och att hon ville spela Post-hardcore liknande musik och den andra svarade med att hon ansåg att hon inte kan sjunga...

"Ahopp. Det här blir jobbigt..." tänkte jag och sedan fortsatte jag o leta lite, surfade bland annat in i Jamma.se Där hittade jag bara tjejer som ville sjunga lite poppigare och inte riktigt dem som ville sjunga till distade gitarre o.s.v. D:

Sedan kom jag på att det finns en tjej som är hård och sjuner väldigt bra. Jag snackade då med henne och hon svarade Ja :D

Då hade man bas och Sång. Nu saknades en trummis. Bassisten tyckte att vi skulle ha en dubbel trampare för att det är typ det som alla bra metal band har idag. Efter att ha sökt på jamma ett tag så kom jag på att en kille i nian på skolan kunde spela med dubbel tramp och gillade hård musik samt vara riktigt jävla badass på trummor. Jag frågade honom och han sa att han ska fundera på saken. Då var det komplett :D

Förra gången test repade vi lite i skolans musik sal. Det lät ganska bra fastän instrumenten var skit xD
Tyvärr fick repade vi inget denna vecka men veckan efter påsk blir det nog rep! Då minsann ska vi bli klar med låten som vi började på lite förra veckan och applicera texten :D

Texterna kommer handla väldigt mycket om Psykologi, döden och om Verklighet crossover dröm om det är jag som skriver.

Kan även nämna att ett annat själ till varför jag ville spela Nu Metal var för att jag tyckte dagens metal band verkar bara vara Metalcore band. Band som typ Atreyu, All that Remains och Killswitch Engage. Band som försöker vara hårda och samtidigt vara så "emo" som möjligt med både text och Melodi. Band som gillar o fula sig med sina breakdowns. Det tyckte jag att det var riktigt löjligt... Ska man spela metal ska man spela det rätt!
Breakdowns gör bara det hela ännu löjligare då det känns som om det dem bara försöker vara så hårda som möjligt. Jag ville göra något som var i kontrast till det hära och a... You know the rest :P
Ayeah
Aufwiedersehen :D

Kommentarer
Postat av: Stalker nr1.

Blah blah blah! SKIPP THE CRAAP!! JAG VILL HÖRA DIN MUSIK!

2010-03-26 @ 23:03:12
Postat av: Subjectunknown

OSHIIT!! Jag har en stalker O.o

2010-03-26 @ 23:03:50
URL: http://subjectunknown.blogg.se/
Postat av: malin

Jag håller med stalkarN

2010-03-26 @ 23:35:14
Postat av: Stalker nr1.

Ser ut som om jag har några fellowers :P

LANGA MUSIKEN ALREADY?!

2010-03-27 @ 00:20:29
Postat av: Subjectunknown

MEN FAN VA NI SKA STRESSA! D:

2010-03-27 @ 00:23:23
URL: http://subjectunknown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback