Skala från 1- Zeeth Isaksson

Igår satt jag och Doris och snackade allmänt om musik.

Vi disskuterade lite bland annat teknik och musikalitet.

För er som undrar så kallas bassisten i bandet för Doris efter fisken från filmen hitta nemo. Visst han kan försova sig och klanta till endel saker ibland, så är han en underbar bassist. Kanske inte ngn Fieldy (KoRn) elr Ryan Martinie (Mudvayne) direkt men han är jävligt bra på elbas ändå! Spelar trotts allt Death Metal i bandet Waste of Denial som för övrigt är ett jävligt bra lokalt band. Antagligen kommer vi nog spela på nästan samma spelningar då bassisten är med i båda banden.

(Okej... Rästen behöver ni inte läsa)

Jag frågade Doris bl.a. hur bra han var på skalan 1-10 där 10 är Zeeth Isaksson. Yeah... Väldig torr fråga men han svarade iaf på 7-8. Ganska nice o höra. Zeeth är nog den bästa bassisten jag känner i stan. Han är både musikaliskt och jävlig teknisk när det kommer till bas. En citat från en vän "Zeeth är så bra på elbas att det inte är roligt längre". Ngt som man borde hålla med om. Men jag skulle aldrig tänka mig spela musik med Zeeth. Han har en väldig kräsen musik smak enligt mig då och så är jag för dålig :P och så spelar han redan i två band, Dem heter Fall of Request och Pampa

kan även säga på rakt arm att jag inte häller är så himla bra på gitarr. På en skala 1-10 där tio är Den bästa gitarristen på skolan ligger jag ungefär på 3-5. Är inte så bra på solon och sådant så förvänta er inte mycket. Kan iaf alternata och några andra roliga tekniker som harmonic och Pinch harmonic :P

Den bästa i bandet är nog Trummisen. Han är jävligt bra på Polyrytmer och väldig nice takt känsla. Fast än det kanske inte syns på honom...

Aja, Nog med skit snack nu. Här kommer veckans musiker

RYAN MARTINIE

Kommer lägga upp veckans musiker typ varje söndag i fortsättningen.

AUFWIEDERSEHEN!

Kommentarer
Postat av: Stalker nr1.

Jag är en bra simmare men drunknar i dina ögon <3

2010-03-28 @ 20:11:16
Postat av: Anonym

Nu Blir jag rädd O.o

2010-03-28 @ 20:20:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback