IBANEZ ÄGER! :D

Idag så bestämde jag mig för att besöka några musik affärer här och där idag för att testa elgitarrer och gemföra typ. Ibanez har nog varit det som kändes bäst :O

Lixom, dem gitarrer na har bra delar o utrustning och såg inte särskilt dumma ut häller och kändes ganska gött o spela på.

När jag var på MUG (Musik utan gränser) så hittade jag det här:


Den var as snygg :O Inte så bra delar då den hade endast en volym turner och inget för tone, Den hade inte häller någon svajer men 8 strängar!!
Testade o spela på det, Det var förjävligt svårt D: Lixom halsen var as fet och det var jävligt dryg o försöka Barea, Nu fattar man lixom hur bajs duktiga Meshuggah är och hur jävla äckligt duktiga åtta strängade gitarrister är.

Det fanns också en med sju strängar där. Den kändes helt okej och den var snygg också, Det som är skönast med den är att det gick o ta några ackorder på, Det som var alra skönast med den var att man inte behövde stämma ner den så mycket för att få fram de lägsta tonerna och det kändes nästan som att spela på en vanlig gitarr med 6-strängar.

Kommer dock bara köpa en gitarr med 6 strängar, Känner mig för dålig för mer än det :P

Auf Wiedersehen meine Leser :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback