KUNGFU UPPVISNING!

Igår (Söndag) så vare Kungfu uppvisning på Valhallas sporthall.

Det gick ganska bra. Vi som ska vara med på uppvisningen skulle vara där typ halv 12 för att planera och genrepa. Sedan så började uppvisningen runt två. De första grupperna som skulle köra var Barngrupperna som visade upp typ uppvärmningar, enkla grunder som typ ställningar och sparkar, Sedan var det en Barngrupp som visade upp lite mer advancerade formler och så vidare. Vi var sista gruppen av de Vuxna vanliga grupperna, innan oss var det vuxen nybörjarna (man gills som vuxen typ vid 12,13 års åldern och uppåt) och en annan grupp visade lite mar advancerade grunder o.s.v. Sedan var det vi.

Vår grupp skulle visa upp två formler och hopp sparkar, Jag skulle leda den delen som skulle köra Sabelform. Vi var ut Först när vi har gjort Hoppsparkarna. Tur nog var jag van vid att uppträda så det blev inte så otroligt pirrigt...
Men det gick väldigt  bra. Tror inte jag har lett en grupp så bra innan, hehe...

När handformen var klar så var det dags för tävlingsgrupperna samt Sanda (Kickboxnings) gruppernas tur att visa upp och sist men inte minst: TAICHI GRUPPERNA 8D

När allt det där var klart så var det Paus, och sedan var det uppvisnings gruppens tur att uppträda. Allting var nog upplagt på samma sätt som det brukar va, fast den här gången visade en av våra tränaren upp en formel som gick ut på typ slå hjäl sig själv. Han hoppade upp i luften och sedan landar man på rygg med benen uppe, hoppar upp och repeat... Det såg weird ut...

Runt klockan fyra så slutade hela grejen och jag följde med brorsan till donken med hans vänner. Efter att ha varit där ett tag så drog jag och Brorsan min hem.

Uppvisningen var roligt. Det var ett tag sedan man var med på något sådant :O
Men allmänt om min träning så tänker jag tagga ner på tränandet lite granna nästa termin. PLanerar att repa med bandet på Torsdagar och då hinner jag möjligt vis inte med att träna.

Hoppas det funkar iaf

Byebye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback