Hittat gammal fynd

Ibland när man lyssnar på Band it Rock så spelas några låtar som man känner igen från sin barndom. En låt som fångade min uppmärksam var t.ex. en Alternativ rock/Pop Rock låt som gick "Here I am, Once again, I'm torn into pieces...". När jag hörde den låten så tänkte jag :Jävlar, spelar dem den låten :O
Fastän jag inte visste vad den hette så min nyfikenhet ledde mig till att söka upp refrängen i Youtube och jag hittade Kelly Clarkson - Behind these Hazel eyes. Gjorde sedan en liten research på Kelly Clarkson och det visade sig att bl.a. "Because of you" var hennes låtar, nu kände man Nostalgin.
När man var yngre så hörde man ganska mycket om typ Kelly Clarkson o.s.v. många artister som man knappast hör något om idag.

Det var nog lite samma känsla när jag först hittade Evanescence - Bring me to Life, det påminde mig om typ film musik i action filmer som man tittade på och någon låt man hört någonstans när man var yngre. Nickelback - How You Remind me var också en sådan låt. Nu märker man att ganska mycket av det musiken man har hört när man var liten är sånt som man lyssnar på idag.
Haha... Där ser man. När man blir tolvåring och måste välja stereotyp och så vidare så brukar man gå efter många faktorer, bl.a. Musik som är en stor del i det hela, och när vi blev tonåringar så var hip hop & Rnb störst (Vilket det fortfarande är) och då på något sätt så slutade man spela den musiken man lyssnade på när man var yngre och man hör knappast något om dem artisterna längre, även svenskt schlager var något sälsynt på stora radiokanaler, vilket det inte var under tidig 2000-tal . Fast nu börjar det hända lite mera att man börjat spela lite av den musiken igen på typ Bandit Rock och andra radio kanaler.
Där ser man hur mycket Musik industrin egentligen påverkar vår Vardag. Även vi som lyssnaren påverkar musik industrin då det är det som är populärast som spelas på radio oftast.

Ironisk nog så är en del av det jag gillar nu något som jag faktiskt gillade eller hört någon gång under den tiden man var ung. hehe...

Aja. Ses. ojuste, Kan ta och säga att jag endast gillar en Kelly Clarkson skiva, och det är breakaway.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback