Höst KONSERT

Efter skolan (som förövrigt var ganska sådär) så kunde man inte gå hem för att man skulle repa inför Höstkonseren!
Jag hade två nummer så jag fick knappt tid att åka hem och lämna grejer.
Gen repen var dock inte så himla täta bredvid varandra så man kunde gå och käka middag åtminstone.

Hursom helst. Efter att ha repat klart med kören och symfoniorkestern så var det inte långt tid kvar tills konseren skulle börja. Föräldrarna och annat publik har redan börjat strömma in.
Kände mig väldig pepp på att uppträda när kören skulle ställas upp för inmarsch och inleda hela eventet med Ångbåtssången.

Efter att vi gått in stod vi alla i respektive stämma. Jag är Tenor så jag står tillsammans med rästen av tenorerna (förövrigt var vi endast 7 pers...). När vi hade sjungit klart så bugade vi, roligt nog så var det första gången vi bugade hela kören då vi knappt tränade på det tidigare xD

Sedan var det massa nummer emellan.Det spelades musik av många olika sorter. Antingen gick man upp som solo eller som ensemble. En stråkkvartet spelade en låt komposerad av en trea, Kommer inte ihåg titeln på låten men... det var något väldigt roligt med typ kaffe köp xD
En annan Ensemble (med bl.a. min käre vän Zacke) spelade Svensk folk musik. Några spelade Melody Gardot och en violinist i trean lirade ett stycke av Felix Mendelsohn, Bara genom att lyssna på henne så önskar man att man vore lika bra som henne...

-bjuder på en bild på zackes Folk-musiks ensemble



Efter 10 akter så var det Paus i c.a. 10 min då man kunde köpa fika. Bästa med det var att det var billigt också (Y), 5 kroner per grej :D

Efter Pausen fick man gå upp på scen med det samma och sitta med andra fiols stämman. Spelar Andra Fiol i Symfoni orkestern, Bakom mig satt massa träblåsaren, tillhöger om mig satt resten från min stämma och till vänster satt Alt-fiolerna, Kände mig lite inklämd...

Efter två akter bestående av en Flöjtensemble och en Gitarr Ensemble så var det vår tur.
Vi körde igenom låtarna ur Nyströms konsären som vi hade spelat på under den tiden som terminen/Perioden varade, d.v.s. 4 låtar, Ingen av dem var särskilt korta och blåsen var i fullgång samt så hade vi Slagverk på två av satserna. Det kändes hur mäktigt som helst och det var skit kul! Något jag var rädd för var att jag knappt skulle sätta 60 % av noterna men jag satte de flesta tonerna som fanns.

Mamma kommenterade att konseren hade väldigt hög kvalité och att musik undervisningen på Hvitfeldtska var toppen. Det är nog det roligaste konseren jag spelat på med Klassiskt musik :D

Vi ses nästa gång!

Solong!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback