Lite åsikter med mera

Nu har jag funderat ganska mycket kring politik och politiker. Det har gått 2 veckor sedan valet var.
Något som jag har märkt är att det mesta som står i Media nu för tiden om vad politikerna håller på med är bland annat hur mycket energi de lägger ner på att klanka ner och kritisera sina oppositioner. Detta gäller inte bara en enskild parti elr block, det här gäller alla. Mycket av det man hör från vänster sidan är hur mycket dem klankar ner på moderaterna för ökade klass klyftor samt hur många som blir utförsäkrade o.s.v. på grund av deras politik. O andra sidan ser man även på Fejan (Facebook) att muffaren håller på att påstå att Rödgröna blocket ger Sverigedemokraterna inflytande i riksdan och så mycket mer.

Visst för att Demokrati fungerar måste det finnas en opposition men just nu, Speciellt under val perioden får man höra att den här politikern kritiserar den här partiet elr den här partiet gillar inte den här regeringen.
Visst, Kan förstå att det på något sätt blir ett krig mellan parterna men politik går inte ut på att det ska vara en makt kamp. Politik innefattar även att man ska förbättra det som är dåligt i samhället, att man ska bli lyssnad på, att man ska bli förstod och att man ska göra det bättre för folket. Makt kamp och konstanta mot attacker och starka kritik mot regeringen elr enskilda partier gör inte saker och ting bättre för oss. Är man politiker så oavsett parti elr block så ska man alla ett gemensamt mål, Att förbättra samhället och hitta lösningar till alla de problemen som finns.
Se till så att ekonomin flyter och att alla har arebete.
Det är något som man ser i alla parti programmen under val-veckan. Enda skillnaden är hur dem vill få till det.

Jag tror faktiskt att många håller med mig om att smutskastningar och att attakera varandra med ord inte löser de problemen och hål som finns. Median har redan hunnit att kritisera den nya regeringen innan dem äns hunnit göra något. Nu när val-perioden är över och vår regering är bestämt tycker jag att man som politiker ska skärpa sig och göra sitt bästa för att göra det bättre för medborgarna i landet.
Detta inlägg gäller som sagt inte bara Rödgröna utan även Alliansen. Även om jag tror att ingen läser detta så hoppas jag att de (politisk insatta) som läser detta kan ta åt sig detta. Hur tänker och aggerar härnäst är upp till er.

aja, Vi ses!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback