MEN FÖR I HELVETE!

Okej. Nu har det gått för långt!
På bara två veckor har det skett två kiddnappningar som senare blir ett dödsfall!
Är det verkligen så det ska vara här i stan?!
Hur tusan ska vi kunna känna oss trygga när sånt händer?

Hur ska vi äns våga vara ute sent när man riskerar att bli bortrövad och sedan mördad?!
Herregud! Vad är egentligen poliser tillför?!
Det tog ju minst två veckor för att hitta en död Rasmus Johansson och så låg kroppen i vattnet... Hur ska man nu göra för att beräkna bl.a. Dödstiden?
Börja tycka att man nu verkligen bör göra något åt säkerheten här i stan. Jag vet inte äns om jag kommer känna mig säker när jag promenera till och från scouterna, åker till och från träningen och våga gå på spelningar under vissa helger.
Nu när det smyger omkring folk som vill kidnappa,döda och våldta unga. Tänk om nästa offer är jag?
Vad ska jag göra när skumma typer dyker upp från ingenstans och binder fast mig och sedan stryper mig, stabbar mig elr dränker mig?
Jag vill verkligen inte hamna i en sådan situation och jag tror knappast några av er läsaren vill det häller så jag hoppas verkligen att säkerheten här i stan ska skärpas och förbättras på det bästa möjliga sättet.
Redan i vintras skedde det ett mord på Nancy som var ute sent på kvällen och ändå har nästan inga tydliga förbättringar med säkerheten gjorts, om man vill att folket ska känna sig trygga så se till att det blir så!

Ska det här verkligen vara en stad där man som ung riskerar att förlora livet om nätterna vill jag inte bo kvar här.
Tänker avsluta inlägget med att säga R.I.P. Till Rasmus Johansson och även till Nancy och Elin Krantz och alla andra som har förlorat sina liv genom mord runt om i landet.

Vi ses nästa gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback