PUNK

Igår (Lördag) var jag på min första Underground spelning sedan terminen började

Den hette Punk! och var en Punk spelning (makes sence?)
En gammal skolkamrat och vän till mig följde med.

Det fanns två band jag ville se på den här spelningen:
Glappkäft och Gorilla Bombs
Glappkäft för att jag kände deras sångare, Andreas
och Gorilla Bombs för att deras gitarrist, Viktor Olofsson är min föredetta Musik lärare :D
Även min skolkamrat som följde med var hans elev.

Synd var dock att vi kom fram försent... så vi missade glappkäft och ett annat band som heter Endorfine.
men vi möttes upp utanför Teen Dream av Viktor och resten i Gorilla bombs: Bumby, Tom och Pixie.
Efter att ha snackat med dem lite granna så gick vi in och betalade inträde samt hängde av oss.

Till skillnad från dem andra spelningarna jag var på var det här en Punk spelning:



SÅ det var mest punkaren som var här. Typ sånna som bilden visar :P

Första bandet vi såg var ett band som hette Smurfslakt. Det var inte direkt dåligt men det var ostruckturerat...
Sångaren i bandet berättade att det här var en av deras sista spelningar innan dem går skilda vägar... Sorgligt nog så har jag bara sett dem en gång.



Efter smurfslakt och ett tillband som hette Ta Inte på Mormor (varav gitarristen i bandet är min skolkamrat) så vare gorilla bombs tur. Nu får man se min musik lärare in action xD
Precis som väntat, Dem var riktigt bra! Viktor är kanske inte världens bästa gitarrist men hans skills är tillräckligt för att få det att låta väldigt bra :D
Tom såg dock ganska trött ut genom hela showen xD

Efter att Gorilla bombs spela så var det ett småländsk band som heter Dagligtintag som spela, dem var ganska okej dem med. men inte lika bra som Gorillas (Förövrigt blev jag dragen in i moshpiten några gånger) men bandet efter dem:Rhythm of the Payday var en riktigt jävla bra höjdare :D



Lixom basen som bassisten använder, SEX STRÄNGAR 8D Awesome!
Sedan så hade en av deras gitarrister en väldigt snygg frisyr också.
Deras musik var inte att snacka om, den var skitbra, Bästa underkvällen och deras live framträdande var nog den bästa och den mäst röjiga också.

Efter spelningen stannade jag och klasskompisen kvar för att snacka lite med punkarna som var där. Hon hade även några frågor angående Gymnasiet.

Vi åkte spårvagn tillsammans till Brunnsparken där vi skilldes åt.
Tur nog kom vi båda hem till oss själva hel skinnade!

Hursomhelst, Jag borde börja gå på Underground spelningar flera gånger. På tal om spelningen så spelar Dark Tranquillity om två veckor och jag kanske inte kan gå på den konseren för att jag inte har pengar T___T
*sätter på Terminus och Arkhangelsk*
Men nästa år ska Nile spela här i göteborg och det tänker jag gå på :D

Bye bye!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback