Vad händer?

Kom hem nyss från en ganska bra dag i skolan och så upptäcker man att man blivit Facerapead... verkligen höjdpunkten på dagen (Y)

Lite mer less är att det känns som om ingen läser bloggen då statistik intervallen varit ganska dåligt men en positiv sida är att jag kan snacka så mycket skit jag vill utan att någon upptäcker det *ond smile*
En dålig sida är att det inte blir så lätt att få sin egen röst hörd...
Kanske borde även börja skriva insändaren och debatt artiklar

Hursomhelst.
Vad som händer nu är att valet till ungdomsfullmäktige sker snart och jag har gjort klart mina valfrågor som jag kandiderar med. Ska bli intressant att se hur resultaten blir och jag får hoppas att jag kommer in igen.
Har massa frågor och debatter jag vill driva igenom.
Det jag vill jobba med framför allt är frågan om Säkerhet; så som ni märkte i mitt förra inlägg var jag inte särskilt nöjd med den, Integration, skolfrågor och Ungdomsdemokrati. Jag tycker att rösträtt åldern ska sänkas till 16, det är så man har det i ganska många länder runt om europa och så går till största delen av 16åringar på Gymnasiet. Då förväntas man även att kunna tillräckligt mycket om politiken i Sverige därför bör man ha förfogenheter att rösta.

Utöver UF och mitt politiska liv så har jag även fullt upp i skolan och i mitt vardags liv. Nyligen gjorde jag mitt livs sämsta matteprov, lyckligtvis nog fick jag ändå VG vilket är positivt (Y). Så tidigt som imorgon ska vi ha vårt första Kemi prov, hoppas det går bra!
Sedan försöker man fortfarande tajma in övningarna samt plugget så att det blir balanserat. Skol-livet i Gymnasiet är verkligen i ett högre klass jämfört med Grundskolan...
Man ska även försöka prioritera så att man hinner med fritidsaktiviteterna också.
Hoppas allting fixar sig.

Hasta La vista! Janee! Bye bye! Vi ses!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback