Musik handlar om att skapa!

För några dagar sedan släpptes Linkin Parks senaste Album, A Thousand suns.
Viserligen har jag inte lyssnat igenom albumet men av dem låtarna jag har hört så har det varit en jävla erfarenhet. Soundet av dem låtarna har var något som var riktigt svårt att smälta. Det var något som Linkin Park aldrig har gjort innan. The Catalyst var den första låten jag hörde ur skivan och första gången jag lyssnade på låten blev jag ganska så besviken, jag tyckte det lät som techno. Men efter att ha lyssnat igenom den låten några gånger inser jag att det var mycket mer än så. Det var på något sätt vacker men samtidigt väldigt experimentalt och industriallt.
Efter att ha lyssnat på några fler låtar ur albumet (via youtube och Myspace) så inser jag att det här är ett konstverk.
Ett kreativt, experimentalt och väldigt skickligt gjort mästerverk av Linkin park.
Man kan verkligen säga att Linkin Park tog isär bandet och satte ihop det på nytt, Nu har soundet förändrats och även sång strukturen.

Personligen så tror jag att jag tänker köpa det här albumet för att supporta bandet och för att själva albumet enligt mig är en strålande verk. Linkin Park har utvecklats riktigt mycket som musiker. Något som dock går mig på nerverna är alla haters till föredetta fans. Människor som inte kan acceptera förändringar och betéer sig omogna och ignoranta. Linkin Park har för länge sedan slutat lyssna på andra människors åsikter och kommentare och bestämt sig för att utveckla musiken och höja ribban för sig själva så högt som möjligt. Det här är inte längre Nu Metal bandet Linkin Park som gjorde Meteora och Hybrid Theory, det här är Linkin park som alltid siktar på att utvecklas som musiker och alltid göra sitt bästa och skapa det soundet som är deras utan att bry sig om popularitet, Main Stream och Marknad.

Alla musiker måste utvecklas. Inga musiker kan hela tiden spela samma musik om och om igen utan att förändras. Detta gäller inte bara Linkin park, detta gäller även Green Day, Slipknot, Meshuggah, IN Flames, Dark tranquillity, KoRn och många andra band runt om i Världen. Man kan inte hela tiden stanna på samma punkt utan att röra sig framåt. Musik går ut på att uttrycka sig, det är sant, men musik är även en estetisk fenomen och därför ska man hela tiden skapa nytt och utveckla. Det gäller inte bara musik, detta gäller nästan allt här i världen. Ett samhälle måste utvecklas och moderniseras, en politisk ideologi måste utvecklas och förnyas. Det går o hitta många exemplar. Världen utvecklas och vi måste titta framåt och inte bara stanna vid en enda punkt.

Det var nog allt jag ville säga

Hasta La Vista, Vi ses!

Kommentarer
Postat av: felicia

2010-09-19 @ 08:44:31
Postat av: Anonym

Du är smart

2010-09-19 @ 08:45:57
Postat av: Anonym

Du är smart

2010-09-19 @ 08:45:57
Postat av: Anonym

Det räcker med en kommentar xD

2010-09-19 @ 09:24:13
URL: http://subjectunknown.blogg.se/
Postat av: malin

Alltså gud, asbra text. Du formulerar dig så braaaaaaaaaaaaaaaaa.

Håller med om allt! Världen rör sig hela tiden framåt och alla förändras med tiden.. så varför skulle musiken stanna på samma punkt?



jag ger denna text 5/5. kram

2010-09-19 @ 10:49:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback