Some Rumorse Are True.

Kan nog börja den här inlägget med att jag har haft äran att få terminens första Japanska lektion.
Det var väl... Roligt i guess?

Vi lärde oss lite grund fraser för första mötet och hur man presenterade sig och svarade på frågorna.
Att kunna presentera sig själv och öva in några (enkla) hiragana tecken är vårt läxa tills onsdag (imorgon).
Svårare än så är det inte.

Men som rubriken lyder så har jag fått bekräftelse om ännu ett rykte ang. Hvitfeldtska:

Det är mycket plugg

Framförallt för att Musik-Naturaren som både räkna röven av sig inom Mattematik så sitter vi även och övar på våra instrument tills fingrarna blöder OCH sitta med massa Gehörs övningar, Musik teori grejer och noter och för oss som spelar i symfoni orkestern: ÄNNU FLER NOTER.

Jag vill inte få det o låta som ett klagomål (fast jag antar att det redan gör) då jag läxorna inte har så himla stor kvantitet (Förutom övningarna) men det som är lite svårt är att Tajma in plugget, Själv kommer man ju från en Montessori klass där man är van vid att man får uppgifter som ska vara klar några dagar framöver. Får nog vänja mig vid läxor. Det kommer att vara lite klurigare nu att tajma in fritids aktiviteterna nu...

Hursomhelst så måste man ju anpassa sig efter nya metoder och rutiner.
Men dagarna i skolan är ganska softa, Har dock fortfarande lite problem att komma i tid till dem första lektionerna xD

Morgon dagen (Onsdag) kommer vara redigt skönt då alla lektioner (förutom det första) är inställda :D
Det betyder att jag slutar 9:10, SOOOOOOOOOFT!!
Det som är ännu roligare är att det är Japanska och då ska var och en av oss som läser det roliga (Men hårda) språket stå och presentera oss själva med det som vi har lärt oss.
Upptäckte att jag har det lite lättare än de flesta andra att förstå skrift texten då Kanjis=Kinesiska tecken.
Får dock försöka ställa in mig så att jag förtår att Tecknet för Rom på kinesiska är även tecknet för ägg i japanska xD

Welll... Wish me luck

Hasta La Vista!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback