KLASS KONSERT MU1 och MU2N, FÖRSTA STORMÖTET OCH VINNARE I SKOLANS HAMBURGARE ÄTAR TÄVLING

Jepp, Nu i veckan har det skett massa saker och jag kommer nog inte skriva detaljerat om allting för till slut blire ut tjötat och folket vill inte läsa.

Men hursomhelst. Denna veckan har vi fått TYP the Final Schema på vårterminen med ganska många miss tillrättade. Hoppas det inte sker några fler jobbiga ändringar under terminen. Vi har även haft nöjet att äntligen få lite Matte och även haft vårt första Fysik lektion, vilket är awesome :D
Dock är det inte Awesome att veta att man ligger lite efter i matten (nu snackar jag min klass och inte att jag ligger efter).
Men det var inte så himla allvarligt mycket efter vilket är bra. Då hinner vi räkna i kapp :D

På Tisdagen hade vi KLASSKONSERT tillsammans med tvårorna från Mu2n. Det var riktigt bra och riktigt roligt. Jag var med på Två låtar + slut nummret. De två låtarna var bl.a. en låt som kallas "The complete History of Soviet Union, through the eyes of a Worker, arranged with the musik from Tetris" (Eller något liknande med ett jätte långt namn), det är en awesome låt som är skriven med melodin från Tetris eller Korobeiniki så som melodins original namn lyder, och riktigt roligt att spela!
Det andra låten var en Fiol Duet som jag skulle spela tillsammans med en kompis. Båda två var riktigt lyckade nummer. hehe.
Förutom dessa var det tre andra nummer också. Det första var The Big Spender från Sweet Charity, några spelade Smoke on the Water och några från min klass spelade en Queen låt, En kille i Tvåan spelade en riktigt cool låt skriven av Mozart. Slut nummret är låten "Bright side of life" som kommer från Monty Python. Under låten skulle jag och några andra spela Suicide squad. Med andra ord: VI skulle ta livet av oss på scen (Inte på riktigt dock). Sedan så var vi med och sjöng på låten under Refrängen. Versen fick en annan tvåa sjunga. Konseren var Succés och jag skulle vilja spela igen snart!

Onsdagen samma vecka så vare stormöte med Ungdomsfullmäktige. Det här är det första stormötet under denna mandat perioden och så hände det saker som jag tror aldrig jag varit med om i UF förut. På en punkt var Tal listan full och Vi var nära på att inte hinna med alla punkter på dagordningen!
Dessutom var det fullfart i disskussioner på många punkter vilket var riktigt roligt! Jag hade riktigt roligt på mötet.
Synd bara att min motion inte röstades igenom :(
Jaja, Jag tänker iaf fortsätta driva frågan om sänkt rösträtt ålder. Jag skulle dock aldrig dirket föreslå en konstitutions ändring för att jag vet att det kommer att bli jobbigt och i principen omöjligt.
Däremot så vill jag göra Göteborg till en test stad. Om det blir lyckad här kanske politikerna i Riksdan ändrar sin syn på frågan.

Något mer som hände i veckan var bland annat att jag var med och deltog i Skolans Hamburgare ätar tävling. Jag säger såhär nu: INGA HAMBUGAREN PÅ EN MÅNAD! Jag åt fan 5 burgaren på 3 minuter... Tävlings reglerna var att man hade tre minutrar på sig att äta så många handburgaren man kunde. Om man åt sex är man automatiskt vinnare. Jag åt inte alla sex stycken på 3 minutrar men jag gick ändå ut från Bamba som segrare... Yeah. No burgers for me på ett tag.

Jaja. Nu blev det uttjötat iaf så jag tänker sluta nu!

Bye bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback