Styrgrupps Kickoffen.

Förra helgen (7-8:e Januari) så hade Ungedomsfullmäktiges styrgrupp en kick-off för att "trycka på on-knappen" för Ungdomsfullmäktige och dess styrgrupp samt även för att förbereda oss lite inför arbetet i årets mandat period.

 

Efter att ha packat ett ligg underlag, en sov säck och en bok så drog jag ut för att möta upp med resten av styrgruppen vid Gustav Adolfs Torg.

 

Cirka en timma senare så var vi på Styrsö, kick-offen skulle ta plats på ett kristet församlingshem på ön. När vi var framme så var maten klar och som vanligt blev det Tacos, det var säkert 1-2 timmars flum utan att något hände sedan när Solveig (vår f.d. ordförande) kom så började det hända lite saker. Vi lekte bl.a. soffan och lite sådant. Undertiden så drack vi kaffe och te och åt chips. Efter klockan 11 eller något så började några gå och lägga sig, men rolig nog var det ännu fler som fortfarande var pigga varav jag var en av dem och vi bestämde oss för att dygna :D


Kaffe kan man säga var det som gjorde att vi höll oss vakna och från och med klockan 3 så gick vi ut och joggade en gång per timma elr något sådant xD

Emellan åt så körde vi diverse lekar. Bl.a. Sanning eller konsekvens och Kläd poker (japp, det var tjejer med :P). Det var nog den roligaste dygnet jag varit med om. Hehe...

När morgonen var här så drog vi ut för att handla lite till frukosten (mest mjölk) och vi var i god tid tillbaka till församlingshemmet för att göra frukosten till alla. När de andra vaknade så fick man höra av några att vi har varit jobbiga men Solveig bland annat sov gott xD

Rästen av tiden i la vi ner till att dela ut utskott. Alla styrgrupps medlemmar ska vara fadder för något utskott. Jag tänkte ta SOT (Säkerhet och trygghet) men en annan tog den och då fick jag till fullo hålla i den enligt mig mest 1337 utskotten i hela UF, GAMING!! 8D

 

När detta var klart så raskade vi på och städa, När alla sammarbetade tog det inte speciellt långt tid och vi var klara riktigt snabbt och vi hann med en relativt tidigt båt. Kickoffen blev bra och jag ser redan framemot mandat perioden som kommer.

 

Byebye! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback