En sammanfattning om vecka 10.

Hela den här veckan har varit ganska skönt. Under den här veckan så skulle det vara provspelning för 95:orna som söker hit och våra läraren skulle sitta i Juryn, därför var alla våra musik lektioner inställda :D

Då det var flera lektioner inställda så fick vi mera raster. Vissa dagar hade vi bara en enda lektion. Rästen av tiden skulle man använda för att repa i band (eller Solo) inför någon av de 4 konsertena på Torsdag och Fredag. Själv hade jag redan anmält två nummer, Ett fiol solo och en violin Duet med en kompis. Jag hade hoppats på att någon av de skulle bli av men alla Solo-nummer blev strukna, sedan så blev denne som jag skulle spela duet med sjuk, vilket betyde att inga av mina nummer blev av. Samtidigt under veckan har det hänt många grejer utanför skolan också, Bland annat att min Gig-bag gick sönder, Bassisten i bandet lämna och sedan så försvan min jacka...

Jag blev inte glad som sagt, skrev till och med på facebook: "Mitt liv suger och allting är piss". Dessutom så hamnade jag i en jobbig situation där jag skulle välja mellan en kongress möte med UMR och en helg bestående av födelsedags kalas och underground spelning. Valet var jobbigt och alla dessa jobbiga tankar susade runt i huvudet på mig tills jag lyckades bestämma mig för att gå på Kongress mötet. Jag får skriva en dikt till födelsedags barnet dock för att hon inte ska känna sig allt för dissad.

Veckan slutade gott iaf, Treorna var inte med på konserten då de övade på en Musikal som heter Anything Goes. Det var två uppsättningar och jag såg bägge.

Mer om det kanske kommer senare.

VI SES!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback