GOOD BYE UNGDOMSFULLMÄKTIGE

Hejsan mina läsaren (Även om ni inte är så många).

Med detta inlägg vill jag meddela er att jag har bestämt mig för att jag inte ska fortsätta vara aktiv inom ungdomsfullmäktige.
Det finns flera orsaker till detta beslut. Några av det viktigaste är att jag just nu går mitt andra ring i gymnasiet och på ett relativt tuff program som tar upp väldigt mycket fritid. Jag har inte kunnat vara fullt aktiv på ett tag nu på grund av skolan.
Men den allra viktigaste faktorn är nog intresset, Det där med tiden har jag egentligen haft innan och jag tycker iaf att jag har klarat det fint. MEN det allra viktigaste är att mitt intresse för politik har minskat. Jag har nu suttit med i Ungdomsfullmäktige i 4 mandat perioder. 2008-2011. Under dessa åren har jag varit med om ganska mycket. Ledarmöten har kommit och gått. Vi har fått chansen att tillsammans kunna påverka samhället och förändra den.
Vi har varit tillsammans och diskuterat så mycket. Jag kommer knappt ihåg själv exakt hur många av dessa debatter jag har tagit del av. Jag har även fått många av mina åsikter hörda.
Men efter alla dessa år har nya intressen blommat upp för mig som jag känner att jag vill lägga ner mer tid på. Sedan känner jag att jag inte längre har något att ge längre, allt det jag kände att jag ville göra är gjort. Dessutom kände jag nu efter sommaren när jag kom tillbaka att Ungdomsfullmäktige håller mer och mer på att bli något jag gör bara för att det står på min dagliga schema. Ni vet alla hur det är när man gör något man inte gillar? Då kändes nästan så för mig. När allt detta kommer omkring så har jag beslutat mig för att det fanns bara en faktor som kanske kunde hålla mig kvar. Och det var Konvent arrangeringen. Jag lyfte fram frågan om ett konvent med ungdomskultur i fokus. Så hur det nu blir med det projektet avgjorde ifall jag skulle fortsätta eller inte. I och med att jag och Torkel som jobbar med mig på frågan har kommit fram till en lösning som inte krävde att jag behövde sitta i UF så bestämde jag mig för att inte ställa upp till omval igen.
Nu när politiken försvinner lite granna från mitt dagliga schema så kommer jag att få mycket mer tid att göra annat som jag vill. jag kommer även få mer tid över för att plugga och klara av skolan, mer tid att spendera med att spela Go och andra spel jag gillar och mer tid för Musik och mina andra estetiska intressen.

Lite synd dock är att jag har blivit någon lokal kändis (De kallar mig legenden) i Centrala göteborgs grundskoler sedan första gången jag ställde upp. Känns lite synd att detta har blivit en faktor till att valdeltagandet har varit lägre nu i Centrum... Lite stolt kan man känna sig dock.

Detta var allt, Har inte skrivit så jävla myket nånsens på JÄTTE LÄNGE!!!!

Vi ses!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback