Jobbig vecka, Förändringar och Högskoleplaner

Den veckan som har passerat nu har varit riktigt jobbig på många sätt, men framförallt på grund av att det var 2 prov på en och samma vecka. Biologi och Matte handlade det om. Jag var extra nervös för matteprovet (Vilket är ganska ovanligt då jag gillar matte) för att jag inte alls har räknat mycket på de typer av uppgifter vi hade prov på.
Biologin gick ganska bra fastän jag tyckte att jag kunde ha pluggat och övat lite mer inför provet. Matten gick inte alls bra dock... jag gjorde hälften av alla uppgifter, sedan så orkade jag inte tänka mera och lämnade in provet halv färdigt. Det kändes inte alls bra... Kommer förmodligen bli mitt första IG inom Mattematik. Efter allt detta och lite mer har jag bestämt mig för att ändra lite på mina dagliga rutiner.

Något i stil med:
  • Dra ner på Dator spelandet och ägna mer tid åt skolarbete och plugg
  • Börja göra läxor
  • En parantes på sitta kvar i skolan och plugga (Blir ganska lätt sugen på att sitta med facebook, Go eller dator spel när man är hemma efter en jobbig dag)
  • Börja plugga mer på Helger.
OM man ska in på Chalmers måste man göra lite uppoffringar. Speciellt om man vill in på någon av top programmen som teknisk Fysik elr Teknisk Design. Båda två har en intagning på 20+.

Jag vet att det låter som om jag planerar att bli en plugg fåne. Men jag ska försöka att inte bli allt för mycket en plugg fåne. iaf försöka plugga mindre än en av mina klasskamrater.

Om ingen anna gör det tänker jag önska mig själv lycka till. VI SES!!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback